Week 20: Lars helaas terug naar huis en eindelijk is mijn visum klaar

8 augustus 2021 - Windhoek, Namibië

Maandag 02/08: we moesten onze kleine, sterke autotje terug brengen naar de verhuurder. Erna werd er boodschappen gedaan, gewassen en vooral veel geregeld en rustig aan gedaan. ´s middags werd er geluncht bij mijn (toen) favourite lunch restaurant om de hoek.

Dinsdag 03/08: Vanochtend splitsen we ons op. Ik zat om 7:15 in de taxi opweg naar home Affairs om te checken of mijn visum bij home affairs klaar was. Terwijl Lars nog lekker warm in bed lag. Hij pakte om 10:00 de taxi naar het centrum om naar de kapper te gaan. Intussen stond ik (niet geheel verrassend) nog altijd in de rij te wachten want het systeem lag namelijk eruit. Maar gelukkig na 4,5 uur wachten was ik dan eindelijk aan de beurt en was mijn visum klaar. Het heeft uiteindelijk 4 maanden geduurd tot het klaar was, maar klaar betekend niet meteen goed want ze moesten nog iets uit Aken hebben. Dus ligt teleurgesteld verliet ik home affairs weer. Ik ging naar de kapper waar Lars was die daar nog altijd was. Toen hij klaar was gingen we naar de Uni omdat ik het nog missende dokument moest regelen, waarna we gingen eten in de hotel school die eindelijk weer open is. Erna nog rondje stad om de laatste souveniertjes te gaan kopen. ´s avonds niks meer gedaan dan koken.

Woensdag 04/08: ja alweer een dag waarin weinig gedaan werd. Ik had een werkmeeting waarna Lars aan school werkte. In de namiddag ging Lars voor zijn coronatest. `s avonds wilde we gaan eten bij Urban Camp, maar deze waren helaas dicht waarna we doorliepen naar Joe´s Beerhouse voor diner. Lars probeerde het wild van Namibië bestaand uit: krokodil, zebra, orxy, springbok en kudo. Voor wie dit ook proberen wilt, je bent welkom in Namibië.

Donderdag 05/08: onze laatste dag samen :( Lars ging zijn negatieve coronatest ophalen hier om het hoekje. Om erna bij mijn nieuwe favourite lunch restaurant te gaan lunchen. We gingen verder door naar de stad omdat ik papieren moest ophalen bij de uni voor mijn visum. We besloten te gaan kijken hoelang de rij was bij home affairs. Deze bleek voor de verandering eens niet mega lang te zijn en na maar 1,5 uur was ik al aan de beurt. Alles was goed en ik moest mijn paspoort achter laten en volgende week weer komen ophalen. Eindelijk dus het eind stadium van het visum hoofdstuk.  Het visum is geldig tot eind februari dus wie nog komen wil je hebt iets extra tijd. ´s avonds werd het koffer ingepakt en optijd gaan slapen.

Vrijdag 06/08: de dag van vertrek voor Lars begint vroeg. Om 3:30 ging de wekker. De transfer was vandaag wel optijd en was zelfs voor de afgesproken tijd (4:00) er te zijn. We konden niet eerder vertrekken want de avondklok eindigde pas om 4:00. Opweg naar het vliegveld waar we om 4:30 aankwamen. Hier kwam het moment van de waarheid, hoe zwaar het koffer was te zijn. Het was te zwaar maar niet zwaar genoeg zodat er extra voor betaald moest worden. Het moment van afscheid is gekomen en makkelijk is anders. Maar Lars moest door want om 7:00 vertrok het vliegtuig. Hij liep door naar de douane weg uit mijn zicht, waarna ik weer alleen ben in Namibië. De transfer nam me mee terug naar Windhoek waar ik weer terug het bed in kroop, want het was veel te vroeg. Eenmaal weer wakker, zat Lars alweer in de lucht en ver weg van Namibië verwijderd. De dag begon met een gesprek bij een mogelijk nieuwe stagebedrijf. De rest van de dag werd er nog gewerkt en vooral het vliegtuig in de gaten gehouden. Lars is rond 17:15 weer geland in Frankfurt en is weer veilig terug op nederlandse bodem. ´S avonds ging ik nog iets drinken met een duitse vriend die ook zondag terug vloog naar Frankfurt. Bij het Hilton Hotel was het een gekkenhuis. De clubs in Namibië zijn op het moment nog dicht maar bars mogen open en waarom dat niet van een bar een club maken met veel luide muziek, dansende mensen en dronken Namibiërs. Gelachen en ook afscheid genomen ging ik optijd slapen want ik was erg moe.

Zaterdag 07/08: ow sorry, hier komt weer een saaie dag. Het enige wat ik gedaan heb vandaag is boodschappen gedaan, boek gelezen in de zon en een gekookt. Ja, ik heb nog altijd vakantie een weekje dus ik neem het er nog van. ENNNNNNNNN de winter is voorbij. Sinds vorige week is het eindelijk weer warm aan het worden met overdag 27/28 graden en ´s nachts rond de 6/7. Dat betekent ik heb de winter in Namibië overleefd en de lente breekt langzaam aan. Voor wie denkt aan winter in Namibië is niet koud, vergeet dat maar snel. Het kan hier ´s nachts heeeeeeeel erg koud worden en overdag ook maar 20 graden. Maar die dagen zijn voorbij en nu genieten van het lekkere zonnetje dat iedere dag schijnt (350/365 dagen per jaar is hier de zon te zien).

Zondag 08/08: typische vakantiedag alweer. ´S ochtends voor het eerst sinds 4 maanden weer gaan rennen. Het ging oke en was vooral lekker nu het eindelijk weer een beetje warmer is ´s morgens en niet meer zo koud ( je weet dat je lang in Namibië bent als je met 22 graden een lange broek en vest aanhebt en klaagt dat het koud is). Erna gedoucht en helemaal niets meer gedaan dan boek gelezen, gekookt en papa en mama geholpen met hun reis hierna toe.

Over een weekje gaat ons 2de semester beginnen en komende week zullen nieuwe internationale studenten hier gaan aankomen die voor komend semester ook hier gaan studeren. Vanaf nu gaat de tijd snel en ben ik alweer over de helft van mijn verblijf hier in Namibië. Wie had dat gedacht dat het zo snel zou gaan. Laten we het erop houden " Time flies when you´re having fun".

P.S. Wie foto´s wilt van onze reis, laat het me even weten. In totaal heb ik 2.500 foto´s gemaakt en die hierop zetten gaat veel tijd kosten