Week 22: start semester 2 en bucketlist afvinken

23 augustus 2021 - Swakopmund, Namibië

Maandag 16/8: vandaag start het eerste lessen van het 2de semester hier in Windhoek. Na 4 uurtjes lessen snel boodschappen gaan doen en de hele middsg gewerkt om erna te koken en met Lars te facetimen. Dit semester zal ik 4 vakken volgen in totaal. Om aan het einde mijn 2de bachelor diploma te krijgen.

Dinsdag 17/8: de dag begon met les om erna dr rest van de dag te werken. Niks spannends dus.

Woensdag 18/8; dit is voor les echt geen fijne dag. De eerste les start om 9:30 en de volgende pas om 17:15. Tussendoor ging ik nog een rondje rennen. Helaas bleek de les van 17:15 niet door te gaan, voor niets gewacht ook dat is Afrika.

Donderdag 19/8: de ochtend starte met les om erna te ontdekken dat er een foto winkel hier in de buurt ligt en deze ook goedkoop foto’s afdrukt. Dus na wat zoekwerk had ik de beste gevonden. Wee terug om ze te gaan laten afdrukken. Deze heb ik op mijn lelijke witte muur gehangen met touwtjes naar mijn kaart van Namibië waar ze gemaakt zijn. Erna was de les die eigenlijk gister zou plaats vinden naar vanavond veranderd.

Vrijdag 20/8: de hele ochtend heb ik druk getypt aan mijn verslag om ‘s middags te gaan winkelen in het winkelcentrum. Na het eten werd er niets meer gedaan.

Zaterdag 21/8: de dag werd begonnen met mijn verslag af te typen om erna alles te poetsen en op te ruimen. ‘S middags ging ik een ijsje eten op opa omdat het intussen 10 jaar geleden is dat hij ons verlaten heeft. ‘S avonds ging ik bij vrienden langs want morgen vertrekken we op een promotie trip naar Swakopmund. Hier draait het vooral om goed beeldmateriaal voor reclame en Promotie. Hoewel ik deel uitmaak van het fotograven team, zal ik zelf meeste van de tijd in beeld zijn. Zo een mix. We ontmoette iedereen die meeging en maakte er een gezellige avond van en een goede sfeer.

Zondag 22/8: ja hoor, 5 maanden in Namibië vandaag. Vandaag vertrokken we naar Swakopmund. Zoals altijd later dan gepland. Vertrek zou 9:00 moeten zijn het werd 9:50, dus afrikaanse tijd. Eenmaal onderweg moest er gestopt worden op goede foto locaties en giraffen langs de weg. Naast mij als fotograaf zijn er nog 1 videoman, 2 dames als fotograaf deels van de trip en 2 mannen voor dronebeelden aanwezig. Dus genoeg op ons op goed beeld vast te leggen. Eenmaal met dikke vertraging met Swakopmund zetten we de groep af bij het hotel en reden de cameraman en de bestuurder door naar het vliegveld van Swakopmund. Wie me goed kent weet dat ik wel vam adrenaline kick houdt en graag het risico opzoek. Dus toen de vraag kwam wil je vaak skydiven, ben ik de beroerdste niet en doe heel graag mee. Eenmaal op het vliegveld werden we in onze tuigjes gehesen en de veiligheidinstructies doorgenomen. Snel erna vliegtuig in en op naar 10.000 feet (3,5 km) de lucht in. In het mini vliegtuigje zat ik samen met 6 andere mannen, blijkbaar vrouwen toch in de minderheid. Omdat we voor een promotie trip gingen kregen we beide een cameraman mee die ook mee sprong om ons te filmen. In het vliegtuig was het uitzicht prachtig op de duinen en de zee en het steeds kleiner wordende Swakopmund. Op 10.000 feet hoogte werden we vast geklikt aan ons begeleider en snelle doorname van instructies. Erna was het kwestie van zo snel mogelijk uit het vliegtuig springen. Tja en veel nadenktijd krijg je niet eenmaal naar onder kijken is vallen. De vrije val was 40 seconden lang ( voelde langer) en de eerste 3 seconden zijn raar maar erna een ontzettend gaaf gevoel. Erna opent de parachute en ga je comfortabel naar beneden in 10 minuten. Waarbij ik zelf de parachute mocht besturen maar tot de conclusie kwam dat dat erg zwaar is. Ik lande met een makkelijke landing terug op mijn voeten en raar om terug te zijn. De cameraman die mij filmde ging samen met mij uit het vliegtuig. Het enthousiasme was groot en dat duurde nog wel even. Eenmaal terug in het hotel even bijkomen en klaar maken voor de avond. Er werd op het strand kampvuur gemaakt en de braai aangezet. De zonsondergang gekeken en gitaar gespeeld bij het kampvuur. De braai was warm en de worstjes waren klaar samen met het knoflookbrood en klaar om te eten. Voor avondklok snel terug naar het hotel voor de afterparty in een van de kamers. Zover de trio naar Swakopmund zover waarbij ik uit een vliegtuig sprong nog geen 24 uur na de beslissing hebben gemaakt.

De trip zal veel mooie plaatjes opleveren wat ik later met jullie zal delen. Voor nu kom maar even tot rust want komende week staat er veel te gebeuren