Week 24: hervatten hockey en start lente

5 september 2021 - Windhoek, Namibië

Maandag 30/8: na ‘s ochtends les te hebben gevolgd moest ik ‘s middags terug naar klein Windhoek mijn eigen huis omdat iemand wat kwam maken. Erna terug naar mijn oppashuis, gekookt en vooral niet al teveel meer gedaan.

Dinsdag 31/8: vandaag vroeg opstaan want 2de dag op stage. Omdat ik nu iets verder weg woon kon ik een fiets lenen om naar stage te gaan. Hier kwam ik helemaal gebroken aan nadat een bergje me erg moe maakte (op 1.700 meter hoogte en winterjas aan). Eenmaal binnen kreeg ik meteen een opdracht waarna we erna voor een project op de golf club gingen kijken om het erna terug uit te werken. De tweede stagedag was dan ook geslaagd waarna ik snel naar huis fietste want ik had 45 minuten om te eten, de honden eten te geven en om te kleden. Er stond namelijk weer hockeytraining op de planning waar ik wederom met vol enthousiasme heen ging. Na 2 uurtjes trainen kwam ik afgemat thuis en bereikte niet veel maar dan bank, douche, bed.

Woensdag 1/9: het is alweer september en dat betekent de lente is begonnen. En dat is overal te merken. Het weer is prachtig en warm, alles begint te groeien en de vogeltjes bouwen nestjes in de tuin. Vandaag heb ik naast les en genoten van de zon ook niet meer gedaan.

Donderdag 2/9: tot de namiddag had ik les en andere online meetings. Aansluitend kwamen 2 vrienden om samen vegan te gaan koken (vrijwel onmogelijk in Namibië). We keken eerst de zonsondergang waarbij de oppashonden veel knuffels kregen. Om erna te gaan koken wat uiteindelijk na beetje klooien uitstekend gelukt is en we een heel gezellige avond gehad hadden.

Vrijdag 3/9: vandaag was het weer stage tijd. Waarbij druk verder gewerkt werd aan het project en de pauze bestond uit een afrikaanse braai met veel vlees en aardappelsalade (zoals altijd zijn groente ver te zoeken). Erna ging iedereen door waarna we vroeger klaar waren. Snel naar huis waar ik mijn lunch opat als avondeten eb de honden ook hun diner te geven. De avond was tenslotte maar kort en om 18:30 waren we onderweg naar downtown Windhoek voor wat feestvibes. Helaas was Brewers Market al vol maar had Chicago’s en later Vinyls wel nog plaats om heen te gaan. Waarbij we netjes om 21:50 terug waren en de avondklok (start om 22:00) ruimschoots gehaald hadden. Snel slapen van een hele gezellige avond waarbij naar de club gaan weer kan maar ook het voordeel hebt van optijd kunnen gaan slapen.

Zaterdag 4/9: omdat mijn 2 vrienden van donderdag nog niet zolang hier zijn. Nam ik ze mee naar de wekelijkse markt die voornamelijk bekend is onder de locals. Hier shopte we onze groente en fruit en aten een heerlijk lunch bij een van mijn favoriete lunchtentjes. We liepen terug en na een korte stop thuis ging ik bij hun langs. Want omdat de lente begonnen is gaan op veel plaatsen de zwembaden weer open en werd ook hier vanmiddag een poolparty gehouden. Dit was inclusief waterpistool gevecht waarbij vooral mensen met kleren het doelwit waren, mensen die het water ingegooid werden en niet te vergeten veel gezelligheid. Nadat iedereen opgedroogd was in de zon kwam een vriend aanlopen met een groot waterpistool en begon iedereen nat te maken, met als gevolg dat hij met kleren en sleutels het zwembad ingeduwd werd. Is eenmaal het risico van het vak. Er werden snacks gemaakt en opgegeten waarna er om 21:45 hectiek ontstond want het was bijna tijd voor de avondklok. Gelukkig reed iemand bijna bij mij voorbij en kon me nog meenemen en kwam ik om 21:59:35 de poort binnen lopen oftewel ik heb het wederom gered om optijd terug te zijn, die het niet gered hebben. Hebben moeten wachten tot 4:00.

Zondag 5/9: vandaag had ik even een pauzedag na vooral veel weg zijn en feesten omdat de lente begonnen is. Genoot van de zon waarbij het vanaf vandaag alleen nog maar 30 graden of warmer wordt overdag. De winter is echt voorbij en de lente is aangebroken en de droogte neemt hiermee ook zijn intocht. Wachtend op de hopelijke eerste regen in november. De laatste regen is tenslotte al 4 maanden geleden (heb het nog geen seconde gemist).