Week 38: einde quarentaine, een groot feest en inpakken

12 december 2021 - Windhoek, Namibië

Maandag 6/12: Jaaaa volgende dag van quarentaine. Wederom werd er niets gedaan behalve gewacht tot de dag voorbij is.

Dinsdag 7/12: Vanaf morgen mag ik uit quarentaine dus dat houdt moed en deze dag ging dan ook mega snel voorbij met veel werken.

Woensdag 8/12: Woehhhhh dag 10 van de quarentaine. Nadat ik ´s ochtends werkte ging ik me erna laten testen. Helaas bleek ik niet de enige te zijn met dit idee. Zo is er een mountainbike wedstrijd van Windhoek naar Swakopmund en alle deelnemers (2000 mensen) moesten getest worden en toevallig bij de teststraat bij mij in de buurt. Dus na een dikke 2 uur wachten was ik dan eindelijk aan de beurt en was het wachten op de uitslag. Ik had die ochtend een zelftest gedaan en ook deze was negatief. Ik ging erna naar de supermarkt en wachte ongeduldig af op mijn testuitslag. Net na het avondeten kwam deze binnen en was negatief. Gezien er een plan was als ik negatief was. Haaste ik me de douche in en deed weer normale kleren aan want we gaan vanavond naar een verjaardag van een vriend die 21 is geworden. Hier was karaoke aan de gang met gevolg dat we hard konden lachen. Erna werd de verjaardag voortgezet in Brewers Market tot in de late uurtjes. Niets is fijner dan eindelijk weer onder de mensen te zijn.

Donderdag 9/12: Vandaag werd er weer gewerkt om ´s middags mijn blaadje te mogen ophalen dat ik uit quarentaine ben en hersteld ben van Corona. Helaas hadden ze al om 13:00 de deuren gesloten zonder het mede te delen. Hierdoor geen blaadje voor mij en kon ik weer terug naar de andere kant van de stad met een grote tussenstop in het centrum. Eenmaal thuis ging ik weer werken en koken. Onder het koken werd ik gebeld door vriendinnen met de mededeling trek kleren aan en maak je klaar we zijn in 10 minuten bij je en gaan naar de Mynt club. Met een beetje veel afrikaanse tijd duurde het toch 45 minuten voordat we eindelijk mijn huis verlieten en naar de club ging waar wederom tot in de late uurtjes gedanst werd en genoten van de laatste herinneringen opgedaan.

Vrijdag 10/12: langzaam zou ik moe moeten zijn van alle korte nachten en alcoholische drankjes maar tot mijn eigen verbazing voelde ik me nog prima en werkte ik de hele ochtend. Erna ging ik naar het winkelcentrum in het zuiden van de stad om nog een paar dingen te halen die ik steeds vergeten was. Hier ging ik ook naar de kapper want in Nederland is er geen plaats meer voor kerst. Hierna trof ik me met 2 vriendinnen en gingen naar Katatura. Ja inderdaad 3 witte meisjes gaan alleen naar Katatura. Deze keer met speciale reden namelijk ze gingen een Tatoe laten zetten en ik ging mee als mentale steun want had niet veel beters te doen in mijn leven. In het centrum van Katatura ligt namelijk de bekendste en beste tatooshop van heel Windhoek/Namibië. Ooh ja verwacht geen shop maar wel een hutje uit bakstenen van 2 bij 3 meter. Verbazend ging het er gewoon hygenisch aantoe en netjes. Na een klein uurtje hier te hebben verbracht gingen we weer terug naar het centrum. Hier gingen we bij het hostel aan het zwembad savannah drinken gezien de temperaturen langzaaaammmm heeeeeeeel warm werden. De plannen voor de avond werden gemaakt en gegeten bij een pizzaria om de hoek. Erna door naar het centrum om hier onder het genot van mensen kijken verder te gaan met het nuttige van drankjes. Gezien het vandaag een feestdag is zijn veel clubs gesloten waardoor er maar 1 optie is en dat was de taxi nemen naar het zuidelijke industriegebied om hier naar een van de grootste buitenclubs te gaan. Hier was het afgeladen vol met mensen maar wel een ontzettend goede sfeer. Waarbij wederom tot in de late uurtjes gedanst werd.

Zaterdag 11/12: een beetje moe stapte ik mijn bed uit waarna ik mezelf naar de teststraat sleepte wantttttttt ik vlieg morgen terug naar huis toe. En om terug te vliegen moet ik 2 negatieven testen kunnen voorleggen. Vandaag was de eerste een PCR Test. Hierna werd er beetje ingepakt maar vooral niet teveel gedaan want het was extreem heet met veel wolken en geen wind en maar 36 graden. Omdat het zo heet is vonden we het tijd voor een ijsje waarbij we weer in de stad verzamelde en een ijsje met waffels gingen eten. Net aangekomen begint het uit het niets te stortregenen en zijn we verplicht te blijven zitten want we willen niet in de regen naar het hostel wandelen. Eenmaal droog en de zon weer uit konden we veilig terug wandelen en was het nog een beetje meer benauwd geworden dan het al was. We chillde aan het zwembad en kookte samen in het hostel. We hadden met alle mensen die in Windhoek zijn en ik goed bevriend mee ben afgesproken om vanavond nog een laatste keer uit te gaan. De eerste drankjes werden in de stad genuttigd waarbij de sfeer er al goed in zat. Om erna via een tussenstop bij KFC door te lopen naar Brewers Market. Hier werd wederom tot in de late uurtjes gedanst en werden we verzocht om om 2 uur de tokko te verlaten omdat ze gingen sluiten. Dat betekent in Afrika kun je dan nog tot 3 blijven. We namen taxi´s naar huis en gingen lekker slapen.

Zondag 12/12: Ik vlieg vandaag terug naar huis. Na een korte nacht stond ik op en ging weer naar het testcentrum om mijn 2de test te gaan doen namelijk een snelltest. Hier stond er weer een rij wat niet onmogelijk het aantal coronabesmetingen wat in 1,5 week tijd van 11 per dag naar 1000 per dag is geschoten. En ja ook Omicron is hier aangekomen maar nog altijd geen lockdown. Erna werd er alles ingepakt waarbij de conclusie is dat ik of slecht ingepakt heb of teveel spullen mee terug neem. De laatste persoon kwam nog langs om afscheid te nemen omdat die gister niet in Windhoek was. Erna ging ik pizza eten in de buurt. Nu dat ik dit schrijf krijg ik ook mijn 2de test terug en beide zijn negatief en ik kan terug vliegen vanavond. De koffers zijn zo goed als gepakt en alle truien om aan te trekken in Nederland zitten dichtbij. Ik vlieg vanavond om 8 uur (namibische tijd) van Windhoek naar Frankfurt waar ik om 5:20 (nederlandse tijd) morgenvroeg aankom. Omdat ik niet hier het transit bereik mag verlaten vlieg ik verder om 6:55 naar Amsterdam waar ik om 8:15 aankom. Hier hoop ik dat mijn koffers de korte overstap ook redden net zoals ik en ik opgehaald kan worden op Schiphol om hier werderom 5 dagen in quarentaine te moeten. Zodra ik thuis ben dan krijgen jullie een blog hoe ik thuis gekomen ben. Voor nu ga ik verder mijn tas proberen dicht te krijgen en nog even wat vitamine D opdoen want het is weer zeeeer benauwd vandaag. Heel duidelijk zomer is hier begonnen en de regen hangt in de lucht samen met corona. Gezien er geruchten gaan dat Namibië vanaf volgende week ook in lockdown gaat dus ik ben daarom blij dat ik terug naar huis ga. Gelukkig hebben we de afgelopen paar dagen nog goed meegenomen dat de clubs nog open zijn en de kans dat ik vanavond in het vliegtuig compleet doorslaap is groot door het gebrek aan slaap de laatste paar dagen.

1. Gonnie:
    12 december 2021
    Goede reis terug en tot morgenvroeg op Schiphol