Week 8: deadlines en gezellige avonden

16 mei 2021 - Windhoek, Namibië

Maandag 10/05: de dag begon met een bezoek aan de bouwplaats waar een ziekenhuis uitgebouwd wordt. Hier moesten we hoogtes gaan opmeten van een trap die ik de week ervoor berekend had. De trap zouw intussen al gestort zijn uit beton. Eenmaal aangekomen bleek die trap nog helemaal niet te bestaan. Zo waren we dus weer snel terug in het bureau om verder te werken. Goed nieuws want Lars heeft zijn vliegtickets geboekt en vertrekt op 22 juni opweg naar Windhoek waar hij een dag later aankomt. Vanaf 25 juni zijn mijn lessen ook afgelopen en vertrekken we samen voor bijna 4 weken op rondreis door Namibie met onze 4x4 met tent op het dak. Exacte rondreis ervaren jullie tegen die tijd. Hij zal blijven tot begin Augustus.

Dinsdag 11/05: de dag begon weer met online les. Om erna een poging te doen mijn kapotte mondkapjes weer dicht en aan elkaar te naaien. Het is weer aan elkaar maar mooi is een ander woord, oma zou me zeggen dat ik dat anders had moeten doen. Na verschillende normale en online lessen was dan eindelijk om 22:00 toch de laatste les afgelopen en dag alweer voorbij.

Woensdag 12/05: vandaag hadden we s middags van een vak een toets waardoor er de hele ochtend geleerd moest worden. Deze test werd op de campus gemaakt met onze laptops. Omdat de groep te groot was moest dit opgedeeld worden in 2 groepen maar omdat in het lokaal maar 4 stopcontacten waren voor 17 laptops werd het een probleem. Bijkomend dat verschillende laptops europese stekkers hadden en sommigen afrikaanse. Er werden verlengsnoeren geregeld en aan elkaar gemaakt maar ondanks dit zaten we alsnog krap op elkaar en konden we gemakkelijk bij anderen kijken. Zelfs de 1,5 m afstand wegens corona was vaak ver te zoeken. Voor aanvang van de toets was er een whatsapp groep opgericht voor die toets gezien niemand het controleerde werd er in deze groep druk gepraat over de opdrachten waarbij de toezichthouders niets in de gaten hadden. Dit weer meegemaakt te hebben gingen we terug naar huis om erna de zonsondergang bij het uitzichtspunt de 3 cirkels te gaan kijken. Hier werden we opgehaald door 2 vrienden die ons uitgenodigd hadden om bij hun pap te komen eten. Pap is typisch iets uit Afrika en wordt ook overal gegeten. Het smaakte erg lekker. Waarna we jenga (toren bouwen met blokjes en er tussenuit trekken) spelen dat heel fanatiek eindigde omdat 3 bouwkundige en 1 ICT’er dit speelde en hierdoor het torentje op magische wijze bleef staan en alle natuurkunde theorien erop los gelaten werden. Tot aan het niet aanraken van de tafel aan toe zo ver ging het om dit spel te winnen. Time is flying when you’re having fun dus voordat we het wisten was het alweer 21:50 en moesten we in een rotvaart naar huis want om 22:00 start de avondklok en naar huis was het een kwartier rijden. Met een beetje extra gas en veel geluk bij de stoplichten hebben we het gered om om 21:59:23 het terrein op te lopen net voordat de poorten gesloten werden.

F977C2CC-4F81-4FD7-B63B-F64CDC8785DC

Donderdag 13/05 hemelvaartsdag. Deze dag stond eens niets op de planning er werd er s middags hockey gekeken en voor rest gerelaxt en genikst.

Vrijdag 14/05: ook vandaag rustige dag met hele dag stage.

Zaterdag 15/05: de dag begon met een wandeling om de buurt te verkennen om erna een kijkje te gaan nemen bij de spar in de buurt wat daar het assortiment is. Eenmaal thuis kwam ik er achter dat ik 2 blaren gelopen had dus dat was wel even balen. Erna werd hockey gekeken de hele middag en s avonds nog aan school gewerkt.

05226B0A-4B51-4081-9B83-E952F9F48331

Zondag 16/05: er moest vandaag een assignment ingeleverd worden maar dat moest nog even in elkaar gezet worden waarmee ik uiteindelijk de hele ochtend bezig ben geweest met tussendoor een kleine pauze om chocolade muffins te bakken. Gezien in de namiddag er een meiden spelletjes middag bij ons geregeld hadden. Deze verliep weer vol fanatisme tijdens 30 seconds waarbij de regels  soms even vergeten werden alleen maar om het spel te winnen. Om vervolgens met cards against humanity te meest niet ok zinnen erop los te laten. We genoten met zijn alle van de zonsondergang op ons balkon. Om vervolgens onder de brug het typisch weekend streetfood van Namibie te gaan fixen en op zijn afrikaans dus met handen te gaan opeten. Het typisch streetfood zijn frietjes met kruiden, olijfolie en paprikapoeder met erbij een soort bokworst met kaas erin. Op de foto ziet ht miss iets minder lekker uit dan het in werkelijkheid is. Om erna met volle buikjes verder te kletsen zoals normale meidenavonden gaan onder het genot van afrikaanse ciders.

E4145E86-12AF-49A5-B4DB-AB84CF6B7D257A569900-2D66-40E9-9D12-040363BC35CA

1. Rob Sieben:
    16 mei 2021
    Mag ik ook 1x Menu A van het streetfood
  2. Gonnie:
    16 mei 2021
    Bij thuiskomst krijg je een workshop naald en draad van oma Paula