Week 33: hectische week en verbazing over Windhoek

8 november 2021 - Windhoek, Namibië

Maandag 1/11: even stil staan dat vandaag de zomer officieel begint en dat laat het weer meteen merken met 34 graden. Zo dat was het positieve van de hele ochtend. Erna bleef er een auto steken tussen de poort die vanzelf dichtging. Kreeg ik toetsen gepland voor het einde van de week waardoor het allemaal druk gaat worden. En kreeg ik punten terug van toetsen en verslagen waar ik niet blij van werd. Ooh ja en ik had ook nog les de hele ochtend. Erna nog verschillende werkmeetings en vooral leren want de aantal toetsen die erbij gekomen waren zorgde voor nog meer drukte in de laatste 2 weken van de Uni. ‘S avonds had ik nog hockeytraining zodat ik me even kon uitleven en achter die bal aan kon gaan.

dinsdag 2/11: we hadden ‘s morgens onze laatste les op de uni waardoor we nog wat laatste dingetjes moesten regelen en het slechte punt wat we gister terug kregen (6% van in totaal 100%) konden we laten omruilen voor een ander verslag waar ik 60% gescoord had. Erna naar huis en de hele dag geleerd en voorbereid voor alle vakken waar ik toetsen heb en verslagen die nog afmoesten.

woensdag 3/11: ik had de hele dag stage waar ook nog veel te doen was. Bij thuiskomst hadden we nog les en rest van de avond werd er vooral verder geleerd. Eerste toets is namelijk vrijdag al.

donderdag 4/11: dat was een saaie dag maar wel nodig. Heb de hele dag geleerd en zelf ‘s avonds niet gaan hockeyen omdat ik nog teveel moest doen.

vrijdag 5/11: een dag waarin de turbo aanmoest. Om 6:00 opstaan zodat ik om 6:45 op stage was daardoor ik ook om 15:15 klaar was met werken. Snel naar huis want in had 45 minuten om te koken, om te kleden en mijn sammenvatting door te lezen. Buitentemperatuur was intussen opgelopen tot 37 graden waardoor het oprecht heel warm was. Om 16:15 snel naar de Uni met de taxi waar we door het spitsuur pas om 16:45 aankwamen. Maar nog ruim optijd voor de toets. Het lokaal waar we toets hadden bleek te klein te zijn waardoor we weer verhuisde ergens anders heen. De chaos was groot waardoor we toch om 17:15 begonnen aan de toets. Deze ging overigens wel oke toen ik hem om 18:25 inleverde. Door naar het volgende want de hockeywedstrijd tegen nummer 2 begon om 18:30 en ik moest naar de andere kant van het centrum. Ik had hockeykleren al aan en hockeystick mee naar de toets genomen. Om 18:33 kwam ik aan en met een klein beetje afrikaanse tijd waren ze pas 2 minuten bezig. We wonnen met 4-1 tegen de nummer 2 waardoor we nu gedeelde eerst plaats staan waar we volgende week vrijdag tegen moeten spelen. Ik was wederom talloze keren dichtbij een goal maar altijd was het net niet. Hij komt er nog wel. Het was mega warm maar geen tijd om lang na te praten want ik moest naar huis om te gaan leren voor de volgende toets die morgenvroeg om 10:00 had. Eenmaal thuis en gedoucht kwam ik niet verder dan de sammenvatting te lezen en besloot maar te gaan slapen.

zaterdag 6/11: omdat ik gisteravond niet meer veel heb kunnen doen stond ik om 7:00 op om nog te gaan leren. Na nog een goede korte voorbereiding ging het om 9:15 richting de Uni waar we snel waren gezien het zaterdag is. De toets ging wederom wel prima maar kon beter als er meer voorbereidingstijd was geweest ipv 3 uur van voorbereiding. Na de toets werden er boodschappen gedaan want daar was ik hele week al niet aan toe gekomen en erna verder gaan leren. Het kwik was gestegen naar buiten 38 graden en binnen in mijn kamer na 29 graden waardoor de chocopasta ook vanzelf is gaan lopen en ik van alles in de koelkast heb moeten zetten. We hadden de verjaardag ‘s avonds van een goede vriendin die 28 werd. Op de uitnodiging stond en is ook gebruikelijk hier om je eigen stoelen en drinken mee te nemen. Iets voor ons raar klinkt maar hier niet meer dan normala is. Dus met campingstoel gingen we op weg naar het oosten van de stad tegen de townships (Katatura) aan lag het namelijk. Het was een hele gezellige avond met een goede braai en gezellige gesprekken en muziek. We gingen rond 22:00 naar huis omdat we morgen weer hele dag moesten leren.

zondag 7/11: nog altijd was her mega warm in mijn kamer en was ik vroeg wakker waardoor ik om 7:30 al begon met leren. Ik kwam er achter dat er in heel Namibië maar liefst 3 bioscopen zijn waarvan er 2 in Windhoek liggen. Om 16:00 gingen we dan ook naar de bioscoop omdat het hier koud is. Ik verbaasde me over de prijs gezien ik voor omgerekend €5,- een bioscoopkaartje had met drinken en popcorn. Dit was geen speciale prijs en op dinsdag is her voor de helft ook nog. Iets gevonden dat duidelijk goedkoper is hier dan in NL. Erna kwam haar zusje nog ons opzoeken en gingen we met z’n 3e wat eten en sloten af met cocktails en hadden een heel gezellige avond voordat de laatste week van de Uni morgen gaat beginnen.

Morgen start alweer de laatste week van Uni met maar liefst 3 toetsen deze week en een hoop chaos. Het weer blijft warm en voorlopig staat er nog geen regen of onweer op de planning. Tot zover uit Namibië ik ga weer leren want er moet nog vanalles gedaan worden voor de eerste toets van dinsdag.