Week 28: jarig, eerste hockeywedstrijd en tentamen stress

4 oktober 2021 - Windhoek, Namibië

Allereerst oeps een dagje te laat. Aan het einde lezen jullie waarom.

Maandag 27/9: mijn verjaardag!! Nadat ik vroeg wakker was door de warmte stonden papa en mama als verrassing om 7:30 voor de deur. Ze hingen vlaggetjes op en gaven de de cadeautjes en kaartjes die vanuit Nl hierheen gekomen zijn. Vooral lekkere dingen die ik uit Nederland mis waaren meegekomen en zullen 100% zeker niet mee terug gaan. Erna ontbeet ik en volgde ik mijn lessen en had nog een werkmeeting. Erna gingen we lunchen bij mijn favoriete eettentje waarbij papa en ik verschillende taco’s deelde en mama vooral sla at (gaat ze missen komende weken). Het was warm (33 graden) en ‘s middags deden we rustig aan en aten we banenbrood met kaarsjes erop, weliswaar maar 12 want meer paste er niet op. We belde met familieleden thuis en ‘s avonds gingen we heerlijk uiteten in een restaurant waar ik zelf nog nooit geweest was. Het was heerlijk om erna naar huis te gaan en optijd te gaan slapen.

Dinsdag 28/9: vandaag ging ik later naar stage want de auto van papa en mama werd bij mij afgeleverd. Deze kwam met veel afrikaanse tijd (1,5 uur te laat). Ik was al naar stage gegaan en papa en mama hebben mij de sleutel gebracht. Hun gaan nu op rondreis door Namibië en ik blijf in Windhoek. Na hele dag stage kregen we te horen dat we nog 2 tentamens hadden deze week waardoor ik ineens heel veel moest gaan doen. ‘S avonds ging ik dan ook niet al te vrolijk beginnen met leren.

Woensdag 29/9: vandaag vooral les gevolgd en druk verder geleerd. De tentamens zijn voor vrijdag en zaterdag dus moeten even doorleren.

Donderdag 30/9: verrassing de toets van vrijdag is geannuleerd omdat de proffesor het zelf niet redden om een toets te maken. Licht geïrriteerd volgede we de rest van de lessen. ‘S middags verder geleerd voor zaterdag erna een vergadering nog gehad. ‘S avonds had ik eeer hockeytraining die deze keer relaxt was omdat we morgen wedstrijd hebben.

Vrijdag 01/10: het is al oktober. We starten de dag met stage de hele dag. Om erna te gaan hockeyen. Want hockeywedstrijd nummer 1 staat op het programma. En meteen een kraker nummer 1 en 2 van vorig jaar tegen elkaar. (Wij waren nummer 2). We begonnen niet erg lekker en kwamen na 7 minuten al 1-0 achter. Erna kwamen we in de flow en het ene schot naar het andere werd afgevuurd om de keeper van de tegenstander (tevens keeper van namibische dameselftal). Maar helaas hij wilde er niet in. Tot 34 seconden voor tijd via een tipp-in hij er alsnog in ging, 1-1. Nog een doelpunt was onmogelijk en de ballen werden gewoon hard weggeschoten om zo tijd te verspillen. Een lichte mentale overwinning voor ons want de weg naar het kampioenschap is begonnen en wordt het laatste weekend van november gespeeld. Tot die tijd bent ik nog zeker hier.

Zaterdag 2/10: de hele morgen werd er geleerd en genoten van dikke spierpijn. Om 14:30 hadden we tenslotte toets snel nog gewassen en dan op de naar universiteit. Hier ben ik ook al weken niet meer geweest. Over de toets praat ik liever niet dat kunnen we beter snel vergeten en weet exact waarom project management niet mijn ding is. Na de toets terug naar huis waarna ik meteen doorging naar een verjaardag van iemand anders. Daar was een poolparty gaande die precies paste bij het weer en de vibe. Na de poolparty werd de party verder gegaan in de stad in een bar waarna we om 22:45 mer lichte stress weg gingen. De avondklok begon 23:00 maar deze heb ik niet meer gehaald. Er moesten nog mensen thuis gebracht worden en ik was de laatste in het rijtje waardoor ik pas om 23:20 thuis was. Het was een hele gezellige avond en zo een avonden ga ik missen als ik terug ben in Nederland.

Zondag 3/10: even lekker uitslapen vandaag. De rest van de dag werd er geleerd want maandag is er alweer een toets. Deze keer online. ‘S avonds hield ik mijn eigen verjaardaag. We maakte grote kampvuur er werd gedanst en gepraat en iedereen was net voor avondklok weer thuis. We hebben de conclusie moet trekken dat wij europeanen een slecht gevoel voor dansritme hebben en speciaal op afrikaanse muziek. Omdat ik morgenvroeg een toets heb. Heb ik alles opgeruimd en gaan slapen en daardoor mijn blog vergeten.

het semester is nog maar 6 weken en dan zit mijn universiteitstijd hier erop. Ik blijf nog tot eind december in Namibië om het hockeyseizoen af te maken en nog even te wachten tot de eerste regen gaat vallen. Wat het plan erna wordt is nog een groot vraagteken maar voor kerst ben ik terug. En die tijd is niet meer lang. Dus nu extra genieten van het zonnetje, natuur en natuurlijk mijn vrienden hier die langzaam tot familie zijn geworden.